MØD EN Q-PARKER

Mød Majbritt - P-vagt i Vest

"Jeg elsker at yde en god service... Det behøver ikke være en dårlig oplevelse at møde en P-vagt."

 

Hvordan ser din arbejdsdag ud?

Jeg kører rundt til de forskellige pladser, hvor vi udfører opsyn. Når jeg kommer til en plads, så starter jeg selvfølgelig med at sikre, at alle bilisterne har overholdt reglerne på pladsen.

Jeg skal servicere pladsejeren og sørge for, at reglerne bliver overholdt, så P-pladserne er ledige til dem, der har ret til at bruge dem. Det gør jeg i god ånd og stil. Det vil sige, at jeg selvfølgelig kun skriver berettigede afgifter til bilister, som har parkeret i strid med de regler, som pladsejeren har fastlagt. Det handler om at mindske misbruget af pladserne.

Jeg bruger også tid på at tale med folk. Jeg sørger altid for at være glad og smilende. Selvom jeg nogle gange møder personer, som synes, at jeg skal få mig et andet job. Det synes jeg nu ikke, at jeg skal!

Når jeg taler med folk, så kan de som regel godt forstå, hvorfor det faktisk er vigtigt, at de overholder parkeringsreglerne. Når der fx er kulturelle arrangementer eller motionsløb og den slags, og jeg forklarer, at det kan koste menneskeliv, at de har parkeret på en brand- og redningsvej. De tænker ikke over det, når de stiller bilen, men de kan jo godt se det, når jeg forklarer det.

 

Hvordan er det at arbejde hos Q-Park?

Det er superfint. Som P-vagt kører jeg jo alene, og til hverdag har jeg ikke så meget med resten af virksomheden at gøre. Jeg får lov til at passe mig selv, præcis som jeg helst vil. Men samtidig har jeg jo kollegaer og et netværk, og det er også rart. Det er en god kombination. Jeg har en meget høj grad af frihed under ansvar. Jeg planlægger selv min dag og bestemmer selv, hvordan jeg udfører mit arbejde bedst. Det passer mig rigtigt godt.

 

Hvad er det bedste ved dit job?

Friheden! Jeg bestemmer selv, hvordan jeg lægger min rute og udfører mit arbejde. Samtidig har jeg kontakt til de andre P-vagter, så jeg har kollegaer at tale med, hvis jeg har brug for det. Jeg er rigtigt glad for at komme ud at snakke med folk, og jeg elsker at yde en god service til dem, som har brug for min hjælp. Jeg kan godt lide at hjælpe, og jeg er meget opsat på at sørge for, at folk ikke kun ser P-vagter som træls. Ja, vi skriver afgifter, men vi kan også hjælpe. Det behøver ikke at være en dårlig oplevelse at møde en P-vagt.

 

 Q-Park parkeringsvagt

 

Hvor længe har du været ansat hos Q-Park?

Jeg startede hos Q-Park i slutningen af 2016.

 

Hvordan lever du op til vores motto Quality in parking?

Jeg skal jo først og fremmest yde en god service til pladsejeren og til dem, som fx har lejet en P-plads. Hvis nogen har lejet en plads, så sætter jeg en ære i, at den plads også er ledig til dem. Jeg går også højt op i at yde en god service, hvis nogen fx har brug for hjælp med automaterne. Eller at forklare folk, hvorfor de har fået en afgift. Det er jo også en service at forklare dem reglerne og hvordan, de undgår afgifter. I stedet for bare at sætte den i ruden og gå videre.





Please wait
Online betalingsmuligheder
American Express
Dankort
Maestro
Mastercard
Visa