FAQ

Kontrolafgift

  • Har du vendt P-billetten med bagsiden opad, så det firecifrede kontrolnummer kan ses, skal du fremsende en kopi af forsiden og oplyse os kontrolafgift-nummeret. Hvis billetten var gyldig på tidspunktet for kontrollen, vil kontrolafgiften blive eftergivet (annulleret).


  • Har du modtaget en Parkeringsafgift kan du bruge følgende betalings informationer til at betale med. 

    SWIFT: HANDDKKK
    IBAN: DK0408950001020681
    To: Handelsbanken

    OBS: Husk at notere afgiftnummeret ellers kan vi ikke matche din betaling med din afgift. 

  • Nej. Kontrolafgiften er ens for alle, og der gives ikke rabat, som det offentlige fx gør på fartbøder.
  • Har du modtaget en kontrolafgift, som du ikke mener er korrekt pålagt, kan du indsende en klage her. For at indsende en klage skal du have dit kontrolafgift-nummer og forseelsesnummer klar. Forseelsesnummeret ses øverst i toppen af afgiften i højre side

  • P-billetten skal altid lægges synligt i forruden, da dette er den eneste måde, hvorpå parkeringsvagten kan vurdere, om en parkering er foretaget retmæssigt. Hvis billetten ikke er synlig eller læsbar, er parkeringsvagten ikke i stand til at aflæse tidspunkt for køb af P-billet og udløbstidspunkt. 

    Det er ikke muligt at få eftergivet afgiften, selv om man er i stand til at eftersende en kopi af en indløst P-billet, som dækker parkeringstidspunktet. Årsagen er, at billetten teoretisk kan have ligget i en anden bil på tidspunktet for udstedelsen af kontrolafgiften, og billetten kan derfor ikke anses som bevis for, at parkeringen er foretaget retmæssigt.

    Vi gør desuden opmærksom på, at en P-billet fra en anden parkeringsudbyder ikke er gældende på arealer administreret af Q-Park
    .
  • Hvis du modtager rykkerskrivelser fra Q-Park, er det fordi vi hos Digital Motorregistrering har fået oplyst, at du var ejer af køretøjet på udstedelsestidspunktet. Det kan bl.a. skyldes, at omregistreringen af køretøjet enten ikke er sket, eller at den er foretaget for sent.

    Hvis du ikke er ejer af bilen, skal du fremsende en kopi af slutseddel/kontrakt sammen med afgiften, og vi vil så rette kravet mod den nye ejer.


  • Er din bil blevet stjålet, skal du fremsende en kopi af kontrolafgiften sammen med en kopi af kvitteringen for politianmeldelsen som dokumentation.

    Vær opmærksom på, at det ikke er nok at angive et journalnummer vedr. politianmeldelsen

  • Vi har en behandlingstid på ca. 2-3 uger. Indtil du hører fra os, behøver du ikke foretage dig yderligere, da afgiften er sat i bero, imens sagsbehandlingen er i gang. 
  • Hvis ikke du betaler din afgift rettidigt, vil du modtage en servicemeddelelse med posten. Servicemeddelelsen minder dig om, at du har fået en afgift, og servicemeddelelsen er uden rykkergebyr.

    Undlader du fortsat at betale afgiften rettidigt, vil du efterfølgende modtage en rykker med posten. Vi fremsender i alt tre betalingspåmindelser – og hver gang pålægger vi et rykkergebyr på kr. 100,-. 

    Hvis du fortsat ikke betaler efter 3. betalingspåmindelse, overdrager vi sagen til inkasso, hvilket medfører yderligere omkostninger, som du skal betale.
     

  • Den første rykkerskrivelse, du modtager fra Q-Park, vil være en servicemeddelelse, og den er uden rykkergebyr.   Kontrolafgifter bliver umiddelbart efter P-vagtens notering placeret på bilens forrude i overensstemmelse med princippet i færdselsloven § 121, stk. 3. Da vi naturligvis ikke kan garantere, at en udstedt kontrolafgift bliver siddende i forruden, indtil du vender tilbage til bilen, sender vi efterfølgende en servicemeddelelse for at være sikre på, at du har modtaget kontrolafgiften. Kun hvis du undlader at betale kontrolafgiften inden den betalingsfrist, der er angivet i servicemeddelelsen, vil du få en egentlig rykker. Rykkeren vil være pålagt et rykkergebyr på kr. 100,-. Læs mere om rykkere her. 

  • Q-Park arbejder ud fra andre regler end de offentlige parkeringsmyndigheder. Hvis du parkerer på et privat område, er det ejeren af arealet, der selv kan bestemme, hvilke regler der skal være gældende på arealet.  Q-Park sørger sammen med pladsejeren for, at der bliver udarbejdet og opsat skilte, der informerer om parkeringsbestemmelserne på arealet.   Udstedelse af kontrolafgifter beror på rent aftalemæssige forhold.

    Det er sådan, at idet man kører ind på en privat parkeringsplads, hvor der ved skiltningen er tilkendegivet begrænsninger og betingelser for parkeringen, så anses man for at have accepteret ordlyden på skiltningen. Der er dermed indgået en aftale mellem føreren af bilen og Q-Park som administrator af parkeringspladsen. Det er fast retspraksis, at overtrædelse af parkeringsbestemmelser medfører udstedelse af en kontrolafgift. Uddybelse af rent aftalemæssige forhold fremgår af Aftalelovens § 1.


  • Nej, selv som lejer af en bil, er det dig, der er ansvarlig for bilens parkering. Ejerforholdet er irrelevant i denne sammenhæng, da det primært er føreren af bilen, der retsmæssigt hæfter for en kontrolafgift.
  • Vi anbefaler, at du skifter din årsparkeringstilladelse med det samme, så du ikke glemmer det senere og dermed risikerer at få en p-afgift. De nye tilladelser er gyldige fra modtagelsen, som det er angivet i følgebrevet.

Abonnementskort

  • Vi sender al vores post som Quickbreve. Er abonnementskortet ikke modtaget inden for 4-6 dage, så kontakt os på salg@q-park.dk, så vi kan sende dig et nyt.
  • Svar: Virker dit abonnementskort ikke, eller er det blevet væk, så send en mail til salg@q-park.dk. Husk at oplyse dit kundenummer. Har du mulighed for at returnere det gamle kort, vil vi meget gerne modtage det. Du kan aflevere det fysisk eller sende det med post til:

    Q-Park Operations Denmark A/S
    Gladsaxevej 378, 3. sal
    2860 Søborg
    Att.: Salg og Service 

  • Vil du opsige dit abonnement, kan opsigelsen sendes til salg@q-park.dk. Oplys samtidig dit kunde- og kortnummer og den ønskede opsigelsesdato, så sender vi en bekræftelse retur. Er årsagen til opsigelsen, at der har været problemer/utilfredshed med dit abonnement, vil vi meget gerne høre om det også.
    OBS! Vi gør opmærksom på, at din opsigelsesdato afhænger af din faktureringsdato. Opsigelsen skal senest ske løbende måned + 30 dage før din faktureringsdato. Se afregningsdatoer herunder: 

    • Månedsvis afregning sker den 30.-31. i måneden
    • Kvartalsvis afregning sker den 31. marts, 30. juni, 30 september og 31. december
    • Halvårligt afregning sker den 15. juni og 15. december. 
    Har du mulighed for at returnere dit kort, vil vi meget gerne modtage det. Du kan aflevere det fysisk hos os eller sende det med posten til: 
    Q-Park Operations Denmark A/S
    Gladsaxevej 378, 3. sal 
    2860 Søborg
    Att.: Salg og Service
     




  • Log på www.q-park.dk og vælg det parkeringsanlæg, du ønsker at bestille abonnement. 

Online køb af parkering

  • Log på q-park.dk og vælg det parkeringsanlæg, du ønsker at bestille i (vælg fra listen over parkeringsanlæg).
  • Du kan betale med Dankort, Visa, MasterCard eller Visa Debit. 
  • Vi anbefaler altid, at du bestiller på forhånd, så du er garanteret en plads.
  • Du modtager en bekræftelse på skærmen, så snart din bestilling er gennemført. Du modtager også en e-mail med en bekræftelse på bestillingen. 

  • Det afhænger af den type billet, du har købt. Enkeltbilletter giver adgang til parkering med én udkørsel. Multibilletter giver adgang til flere indkørsler og udkørsler i løbet af bestillingsperioden. 

  • Bestillinger kan ske indtil 1 time før din ankomst til parkeringsanlægget.
  • Så er bestillingen mislykkedes, og du skal gentage processen. Hvis du har gennemført onlinebestillingen uden at modtage en bekræftelse på bestillingen, skal vi bede dig om at kontrollere, om mailen kan være havnen i dit spamfilter eller en anden mappe med uønsket mail. 
    Du kan altid kontakte Q-Parks døgnbemandede servicecenter på + 45 70257213 eller på sc@q-park.dk hvis du er i tvivl om din reservation er gået igennem. 
     

  • Ja, alle bestillinger sker ved hjælp af en SSL-protokol, så du kan være helt tryg. Dine personlige oplysninger bliver beskyttet, når du foretaget en bestilling. 
     
  • Ændringer i reservationer
    Du kan ikke foretage ændring i reservationen, efter den er bekræftet, men du kan benytte din fortrydelsesret og annullere reservationen via linket på ordrebekræftelsen og herefter foretage en ny reservation på www.q-park.dk. Fortrydelsesfristen er 14 dage, som regnes fra den dag, hvor reservationen blev foretaget. 


    Annullering af reservation
    Du har 14 dages fortrydelsesret ved onlinekøb (se generelle betingelser for onlinekøb), og du kan derfor annullere din reservation inden for 14 dage efter, at du har foretaget den. Reserverer du tidligere end 14 dage før ankomst, kan du tilkøbe vores afbestillingsforsikring, som giver dig ret til fuld tilbagebetaling af dit parkeringskøb helt frem til dit angivne ankomsttidspunkt.

    Sådan gør du: 
    Du har to muligheder, hvis du vil annullere dit køb og have pengene tilbage. 

    Hvis du har oprettet en MyQ-Park-konto, kan du annullere din reservation her.

    Log på din MyQ-Park-konto og gå ind under Min konto. 

    Her går du ind under punktet Ordrehistorik, hvor du kan annullere din ordre. 

    Hvis du ikke har oprettet en MyQ-Park-konto, kan du annullere din reservation via linket i den bekræftelsesmail, som vi sendte til dig, da du købte din parkering. 
    Find din bekræftelsesmail. I mailen er et link, som du kan klikke på for at annullere din reservation. 

    Uanset hvordan du annullerer din reservation, sender vi dig en e-mail med bekræftelse på, at vi har annulleret din ordre. E-mailen indeholder også en kreditnota på det beløb, som du skal have tilbagebetalt. Du behøver ikke at foretage dig mere. Vi sætter automatisk pengene ind på den konto, som er tilknyttet det betalingskort, du har brugt til at betale for din parkering. 

    Pengene går ind på din konto inden for 5 hverdage.

    Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte vores døgnbemandede servicecenter på 7025 7213 eller på e-mail sc@q-park.dk. Du finder vores fortrydelsespolitik i vores forretningsvilkår og betingelser, når du gennemfører bestillingen.

     

     

  • Du har 14 dages fortrydelsesret ved onlinekøb (se generelle betingelser for onlinekøb), og du kan derfor annullere din reservation inden for 14 dage efter, at du har foretaget den og få dine penge retur. Reserverer du tidligere end 14 dage før ankomst, kan du tilkøbe vores afbestillingsforsikring, som giver dig ret til fuld tilbagebetaling af dit parkeringskøb helt frem til dit angivne ankomsttidspunkt.

  • Ja, alle vores priser er inkl. moms. 
  • Kør frem til bommen og scan den forudbestilte billet. En indkørselsbillet bliver herefter printet. Tag billetten og pas godt på den, da den er dit adgangskort til at komme ind og ud af p-anlægget. Parker din bil, hvor der er en ledig plads. Når du klar til forlade p-anlægget, skal du enten køre frem til udkørselsbommen og bruge billetten for at komme ud eller gå til betalingsautomaten, hvis du skal betale for yderligere parkering. Tag billetten og kør hen til udkørselsbommen. 
  • Så taster du blot ”LEJE” i feltet til registreringsnummeret for at gennemføre din bestilling
  • Så bliver du opkrævet for ekstra parkering ud over den betalte parkeringsperiode, når du indfører din parkeringsbillet ved udkørselsbommen eller i betalingsautomaten. Prisen vil være i henhold til de til enhver tid gældende takster i parkeringsanlægget.
  • Du modtager en faktura/kvittering på e-mail efter din bestilling. Her vil prisen på din bestilling også fremgår. 
     
  • Kontakt vores døgnbemandede servicecenter på 7025 7213 eller send en e-mail til sc@q-park.dk.
    Oplever du problemer, mens du er i p-anlægget, beder vi dig henvende dig på kontoret i anlægget eller trykke på samtaleanlæggets knap ved indkørsels-/udkørselsbommen eller på betalingsautomaten.
  • Hvis du bare besøger vores hjemmeside og klikker rundt på den, registrerer vi ikke personoplysninger om dig. Vi registrerer udelukkende personoplysninger fra besøgende, der udtrykkeligt og frivilligt stille disse oplysninger til rådighed.

    Der er tre måder, hvorpå du udtrykkeligt og frivilligt kan stille visse personoplysninger til rådighed for os og give samtykke til registrering af dem:

    1. Ved en e-mailanmodning om information
    2. Ved bestillinger
    3. Ved deltagelse i konkurrencer

    Vi bruger links overalt på vores website for at give dig mulighed for nemt at kontakte os via e-mail med spørgsmål, anmodninger om information og materialer, registrering, bestillinger eller konkurrencer eller for at sende os kommentarer og forslag.
    Du kan også blive tilbudt muligheden for at få en af vores repræsentanter til at kontakte dig personligt, så du kan få yderligere information om vores produkter eller serviceydelser. Ønsker du at gøre brug af dette tilbud, kan vi bede dig om oplysninger om fx navn og telefonnummer, så vi kan kontakte dig.

     

  • Vi sætter altid stor pris på alle former for feedback, der kan hjælpe os til at forbedre vores produkter, ydelser og overordnede kundeoplevelse. Ring til vores døgnbemandede servicecenter på 7025 7213 eller send os en e-mail på sc@q-park.dk.

  • Med en multibillet kan du køre ind og ud af P-huset så ofte, du vil, inden for din valgte reservationsperiode. Enkeltbillet giver kun adgang til at kører ind og ud af P-anlæget én gang. 
     

Handicapparkering

Parkering og skilteregler

  • Du kan få hjælp på flere måder:

    • Har du brug for hjælp til at sætte p-skiven eller forstå de generelle regler, så ring på 7020 5053
    • Har du specifikke spørgsmål til pladsen, du opholder dig på, så ring på 7025 7213

     OBS! Husk at have dit pladsnummerklar. Pladsnummeret finder du på regelskiltet øverst i toppen.


  • Motorcykler skal overholde de samme regler som bilerne. Det er ikke tilladt at parkere i Q-Parks P-huse med motorcykel. 
    På øvrige parkeringsarealer skal motorcykler parkeres i de områder, hvor det er angivet med tekst eller symbol på skilte eller belægning. Hvis der ikke er decideret motorcykelparkering, skal parkering ske i afmærkede båse som for øvrige køretøjer.
    På parkeringsarealer hvor der ikke er afmærkede parkeringsbåse, skal du parkere, så motorcyklen er til mindst mulig gene for andre.
  • Ja, motorcykler kan godt blive tildelt en kontrolafgift. Dette kan blandet ske, hvis du har parkeret motorcyklen uhensigtsmæssigt og til gene for øvrige brugere – eller ikke har en gyldig P-billet. Vi anbefaler, at du ved betalingsparkering anvender en betalingsapp. Vælger du at købe en P-billet, bør du altid gemme P-billetten/kvitteringen som dokumentation. Tag evt. et billede af billetten (den skal være læsbar) sammen med motorcyklens nummerplade med din telefon. Så kan du let dokumentere, at du har indløst P-billet, hvis den skulle falde af motorcyklen.
  • Du kan i dagtimerne kontakte Q-Park på 7025 7212. Har du spørgsmål til pladser eller brug for en P-vagt, kan vores servicecenter kontaktes døgnet rundt på 7025 7213.

  • Vi er altid interesserede i at gøre tingene bedre, og hvis du oplever en parkeringsplads, hvor skiltningen er mangelfuld, vil vi rigtigt gerne vide det. Kontakt os her. Angiv gerne pladsnummeret på pladsen eller navnet på P-huset og skriv derudover, hvad du finder mangelfuldt, så vi kan undersøge sagen.

    Pladsnummeret finder du på regelskiltet øverst i toppen. 

     


Please wait

Online betalingsmuligheder
American Express
Dankort
Maestro
Mastercard
Visa