Om Q-Park

Karriere hos Q-Park

Find ud af, hvordan det er at arbejde hos Q-Park som P-vagt, i P-husene eller på hovedkontoret i Søborg. 
Parkeringsvagt hos Q-Park

Dagen, eller natten, som P-vagt hos Q-Park starter, når du møder ind på kontoret i din zone. Du logger ind på vagtplanen og henter nøglerne til din bil og listen over pladser i din zone. 

Dit job er at stoppe misbrug af P-pladser for de pladsejere, som har bedt Q-Park om at lave P-kontrol. Du sørger for, at bilister ikke parkerer i strid med reglerne og på den måde tager P-pladsen fra dem, som har ret til at bruge den. Fx beboerne i en ejendom eller medarbejdere hos en virksomhed. Pladser skal være ledige, når de skal bruge dem.

Du arbejder selvstændigt og har masser af frihed under ansvar. Samtidig er dine kollegaer med dig på telefonen, hvis du har brug for dem.

Pladsejerne kan ringe 24 timer i døgnet og rapportere misbrug af deres P-pladser. Sker det på din vagt, rykker du ud med det samme.

Når din vagt slutter, tanker du bilen op og afleverer den på kontoret, så din kollega kan overtage. 

P-husmedarbejder hos Q-Park

Din vagt begynder, når du møder ind i et af Q-Parks P-huse i en af Danmarks større byer. En stor del af dit job handler om at sørge for, at parkeringshuset er rent og pænt, og at alt fungerer, som det skal. Det skal være en rar oplevelse at parkere her. Derfor starter din vagt med at tjekke, om alt er som det skal være.

Du planlægger selv dine opgaver og hvis der opstår et problem, finder du løsningen. Du ved, hvornår der skal gøres rent i en trappeopgang, eller hvornår en betalingsautomat skal have ny printerrulle. Hvis noget skal males eller repareres så fikser du det. Hvis en elevator er ude af drift, så sørger du for, at den bliver fikset. Du tilkalder en håndværker eller tekniker, når det er nødvendigt, men de fleste opgaver klarer du selv. Eller du finder ud af, hvem der gør.

Du går op i, at der er orden i tingene i dit P-hus. Du er vært, og du taler med en masse kunder i løbet af din vagt. Du byder velkommen, måske når du også at sige farvel igen. Du hjælper kunderne, hvis de har behov for hjælp.

Hvis du er på arbejde i Københavnsområdet, bliver du sandsynligvis i det samme P-hus på hele vagten. Arbejder du i Jylland eller på Fyn, har du sikkert ansvaret for alle Q-Parks P-huse i din by. 

Servicemedarbejder hos Q-Park

Q-Parks kunder kan ringe ind 24 timer i døgnet alle årets dage fra vores åben parkeringspladser og fra bomanlæg og betalingsautomater i Q-Parks P-huse. I Q-Parks Servicecenter sidder du og dine kollegaer på skiftende vagter døgnet rundt klar til at håndtere opkald fra kunder med akut opståede problemer, som skal løses her og nu.

På de store skærme kan du følge med i, hvad der sker i P-husene. Du kan se betalingsanlæg, ind- og udkørsler og indgange. Når en kunde trykker på knappen og opkaldet kommer ind, kan du se dem, du skal hjælpe, og guide dem helt præcist.

Du kan også få opringninger fra kunder på Q-Parks åbne parkeringspladser. Dem kan du ikke se, men du kender alle vores P-anlæg, så du kan hjælpe kunderne, uanset hvor de er. Du besvarer også kundernes spørgsmål på mail og hjælper dem fx med at få et rabatkort til at virke eller at finde det rigtige sted at parkere.

Du arbejder selvstændigt og skal tænke hurtigt, for kunderne skal have hjælp her og nu, og du skal finde løsningen. Din kontakt med kunderne er kort. De ringer, og du svarer på spørgsmål eller løser et problem. Når din arbejdsdag er slut, tager din kollega over og besvarer nye opkald.

arrow